Zamandan ve Paradan Tasarruf: Ziraat Bankası

25 Aralık 2017

Merhaba arkadaşlar; bu siteyi takip edip Hakkımda sayfasını ziyaret eden arkadaşlar benim Bankacılık ve Sigortacılık öğrencisi olduğumu biliyorlardır. Bu yazımda (Ziraat Bankası) ATM veya telefon bankacılığında zamanınızdan ve paranızdan tasarruf edeceğiniz kendi deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım. Özellikle üniversite öğrencileri ve ailesinden uzakta yaşayan kişiler için para transferleri işlem ücreti açısından sorun olmuştur. Sonuçta öğrenciyiz. 10 ₺’de yeri geldiğinde bizler için büyük para, neden bankaya kaptıralım ki? Havale sırasında yaptıracağınız işlemleri maddeler halinde aşağıda sıraladım. (İşlem önceliği esastır.)

HAVALE (Ziraat Bankası)

  • Giriş
  • Para Yatırma (Hesaba Para Yatırma)
  • Kendi Hesabıma
  • T.C. Kimlik Numarası (Sizin)
  • Hesap Numarası (Sizin)
  • Giriş (Onay)

Çıkan sayfada hesap bilgileriniz listelenecek, bilgiler size aitse işleme devam edilsin. Ardından bankada kayıtlı olan cep telefonu numaranıza banka tarafından kod gönderilecek. Gelen kodu para transferini gerçekleştirecek olan kişiye iletin. Sonrasında işlemi gerçekleştirecek olan kişi gelen kodu ATM’deki ekrana tuşlayarak işlemi sonlandırabilir.  (İşlem güvenliği açısından makbuz alınması önemlidir.)

MÜŞTERİ HİZMETLERİ (Ziraat Bankası)

Büyük çaplı hizmet veren kurum ve kuruluşların müşteri hizmetlerine bağlanmak genelde büyük bir eziyete dönüşüyor. Yine kendi deneyimlerimden yararlanarak Ziraat Bankasının müşteri hizmetlerine kolay yoldan nasıl bağlanabilirsiniz onu açıklamaya çalışacağım. Öncelikle bilmeyenler açısından Ziraat Bankasının müşteri hizmetleri numarası 0850 220 00 00‘dır. Bu numarayı aradıktan sonra telesekreterin aktardığı bilgileri dinleyip yapmanız gereken işleme yöneleceğiz. İşlem basamaklarını aşağıda maddeler halinde sıraladım. (Kayıtlı müşteriler için anlatılmıştır)

  • Bankacılık işlemleri için 1’i kredi kartı işlemleri için 2’yi seçin.
  • Aktarılan bilgileri isteğe göre dinleyip, ardından 0′ ı tuşlayın.

Evet işlemler bu kadar. Ziraat bankasının internet sitesinde bu konuya şöyle değinilmiş. ”İlk olarak TC Kimlik numaranızı, kart numaranızı ya da müşteri numaranızı tuşlayarak işlem yapmak istediğiniz ürün ile ilgili adımı seçmelisiniz. Daha sonra seçtiğiniz ürün ile ilgili yapabileceğiniz işlemler arasından Müşteri Temsilcisine bağlanmak adımı seçerek müşteri temsilcilerimize ulaşabilrisiniz.” Ben bu aşamaların kolay varyasyonu yukarıda sizler için sıraladım. Umarım faydalı olmuşturum.

İlerleyen zamanlarda bu yazıyı güncelleyip, diğer bankalar açısından bu işlemler nasıl gerçekleşiyor konusuna değineceğim. Takipte kalmanız dileği ile, esen kalın…

1 people reacted on this

Bir Cevap Yazın:

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir